Nissen aloittaa ensimmäisenä Suomessa näöntarkastukset, joissa optikko tekee tarkastuksen etänä. Tavoitteena on tuoda näkemisen palvelut entistä kattavammin asiakkaiden saataville.
Jotta asiakkaiden toiveet ja tarpeet voidaan huomioida entistä paremmin, aloittaa Nissen osassa myymälöistään etänäöntarkastukset. Etänäöntarkastuksia on pilotoitu kesästä 2022 alkaen Suomessa kahdessa myymälässä ja kokemukset ovat olleet positiivisia. Etänäöntutkimuksia on jatkossa saatavilla useissa Nissen-myymälöissä ja määrää on tulevaisuudessa tarkoitus kasvattaa.
”Asiakkaillemme on tärkeää päästä näöntutkimukseen heille sopivana ajankohtana. Haluamme palvelujemme olevan valtakunnallisesti mahdollisimman kattavat, ja optikon tekemät etänäöntarkastukset tuovat palveluvalikoimaamme hyvän lisän – saatavuutta on oltava siellä ja siihen kellonaikaan, kun asiakkaamme tarvitsevat. Olemme todella innoissamme aloittaessamme tämän palvelun ensimmäisenä Suomessa ja jatkaessamme optisen alan suunnan näyttämistä”, kertoo Pasi Anttila, Instru Optiikan toimitusjohtaja.
Etänäöntarkastuksessa asiakas käy myymälässä näöntarkastuksessa ja optikko tekee tarkastuksen etänä toisesta myymälästä käsin. Asiakasta avustaa näöntarkastushuoneessa työpaikkakoulutettu optinen myyjä, jonka tehtävänä on toimia sekä asiakkaan että optikon apuna. Optikolla ja asiakkaalla on kuva- ja ääniyhteys toisiinsa koko näöntarkastuksen ajan.
”Optikot, tutkimusta avustavat optiset myyjät sekä asiakkaat ovat kaikki olleet erittäin tyytyväisiä uuteen palveluun pilottijakson aikana. Asiakkaat ovat kiitelleet erityisesti etänäöntarkastuksen helppoutta ja vaivattomuutta. Palveluiden saatavuus on parantunut esimerkiksi alueilla, joilla optikko ei ole joka päivä paikalla. Haluamme parantaa näontarkastusten saatavuutta ja laajentaa palvelua useampiin myymälöihin entistä useampien asiakkaiden ulottuville”, kommentoi Janette Palmu, Instru Optiikan myyntijohtaja.
”Etänäöntarkastukset kiinnostivat minua oikeastaan kahdessa mielessä – miten tekninen puoli tullaan toteuttamaan ja miten asiakkaat siihen suhtautuvat. Olen innolla seurannut optisen alan kehitystä, kuten minkälaisia uusia tapoja on tehdä optikon töitä. On iso juttu, että olen päässyt tekemään etänäöntarkastuksia ja kehittämään tätä palvelua entistä paremmaksi”, kertoo etänäöntarkastuksia tekevä optikko Karoliina Heinänen.
Pilottijaksosta saatujen palautteiden perusteella optikon tekemistä etänäöntarkastuksista tulee kiinteä osa Nissenin palveluvalikoimaa. Laitteet, automaatio ja tekoäly kehittyvät jatkuvasti, joten myös etänäöntarkastuspalveluun tullaan tulevaisuudessa saamaan uusia elementtejä.
Lisätietoja:
Veera Aalto, Viestintäpäällikkö, Instru Optiikka
viestinta@instru.fi, +358 40 7427379
Instru Optiikka Oy on optisen alan suunnannäyttäjä Suomessa ja Virossa sekä osa kansainvälistä EssilorLuxottica-konsernia. Toimimme Suomessa Instrumentarium-, Nissen-, ja Keops-myymäläbrändeillä sekä Virossa Instrumentarium-brändillä. Myymälöitä on yhteensä Suomessa 235 ja Virossa 29, ja yhteensä Instru Optiikka työllistää noin 1000 henkilöä. Vuonna 2023 Instru Optiikan liikevaihto oli 109,5 milj. euroa. Toimintaamme ohjaa halu toimia markkinoiden johtavana näönhuollon ammattilaisena ja asiakkaiden ykkösvalintana – panostamme palvelun ja tuotteiden laatuun, tutkimukseen ja tuotekehitykseen sekä alan uudistamiseen. Kattava myymäläverkostomme, yli 130 vuoden kokemus ja kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan kehityksellemme sekä asiantuntevalle asiakaspalvelulle. EssilorLuxotticaan kuuluvat optisen alan ketjut toimivat yhteensä yli 150 maassa yli 190 000 työntekijän voimin kattaen noin 18 000 myymälän myymäläverkoston. Näe enemmän – ole enemmän! Lue lisää: www.instruoptiikka.fi