Balmuir ja Instrumentarium lanseeraavat kehys- ja aurinkolasimalliston

 

Suomalainen lifestyle-brändi Balmuir ja näkemisen edelläkävijä Instrumentarium lanseeraavat ensimmäisen ekologisesta materiaalista valmistetun kehys- ja aurinkolasiyhteistyömalliston helmikuussa 2022.

Balmuir ja Instrumentarium lanseeraavat yhteistyössä ensimmäisen kehys- ja aurinkolasimallistonsa, jossa muotoilu ja vastuulliset materiaalit ovat keskiössä. Mallisto tarjoaa kauniita, käytännöllisiä ja ekologisia tuotteita, jotka tuovat iloa käyttäjälleen joka päivä.

”Balmuir haluaa tarjota harkittuja, kiinnostavia ja laadukkaita uutuuksia asiakkailleen. Kun aloitimme kehys- ja aurinkolasiyhteistyön suunnittelun Instrumentariumin kanssa, kokonaisuus muodostui luonnolliseksi ja kiinnostavaksi osaksi Balmuirin lifestyle-mallistoa”, sanoo Balmuirin Head of Brand Marketing Maija Pettersson.

Malliston kehykset ovat ikonisia ja itsevarmoja. Suunnittelussa on huomioitu värien yhdisteltävyys ja pohjoismainen käyttömukavuus. Materiaaliksi on valittu vastuullinen bioasetaatti, joka on biologisesti hajoava materiaali. Luonnonmateriaalipohjaisessa asetaatissa yhdistyvät selluloosa-asetaatti ja kasviperäinen pehmitinaine.

”Yhteistyö Balmuirin kanssa on luontevaa, sillä jaamme samat arvot. Panostamme merkittävästi näönhuoltoon mutta tyyli ja design ovat myös tärkeitä, sillä haluamme vastata asiakkaiden tarpeisiin tarjoamalla laadukkaita kehyksiä tyylitietoisille kuluttajille’’, kuvailee Instru Optiikan toimitusjohtaja Pasi Anttila.

Osana 15-vuotisjuhlavuottaan Balmuir lanseeraa BB-Chain-monogrammin, joka esiintyy malliston tuotteissa ja oheistarvikkeissa. Kehysmalliston värimaailma koostuu Balmuirin klassisista maanläheisistä sävyistä, jotka läpikuultava materiaali tuo kauniisti esille.

”Kehykset ovat kasvoilla niin tärkeällä paikalla, että halusimme panostaa suunnittelussa erityisesti hyvään istuvuuteen. On ollut upea päästä rakentamaan mallistoa Balmuirin tiimin kanssa, koska meille kaikille tärkeä tavoite on ollut luoda vastuullisia tuotteita, jotka ilahduttavat käyttäjäänsä joka päivä”, sanoo Instrumentariumin tuotepäällikkö Hanna Ojala.

Kehysmallisto sisältää viisi aurinkolasimallia ja viisi silmälasimallia kahdessa värissä. Mallistossa on naisten kehysmalleja, sekä kaksi unisex-mallia ja upea limited edition -asetaattiketju, jonka voi yhdistää kaikkiin kehys- ja aurinkolasimalleihin.

Koko kehys- ja aurinkolasimallisto on saatavilla viikolla 7 kaikissa Instrumentarium-ketjun optikkoliikkeissä ja –verkkokaupassa Suomessa. Aurinkolasit ovat saatavilla myös Balmuir Brand Store -liikkeissä ja Balmuir-verkkokaupassa.

Kaikki malliston aurinkolasit ovat saatavilla myös omilla voimakkuuksilla Instrumentarium-liikkeistä.

 

 

Instrumentarium lanseeraa uuden näönhuollon palvelukonseptin

Instrumentarium tuo liikkeisiinsä uuden tavan hankkia tuotteita ja näöntutkimuspalveluja. Uusi All-Inclusive palvelusopimus mahdollistaa kattavat näönhuoltopalvelut alhaisella kuukausimaksulla.

Instrumentariumin All-Inclusive-palvelusopimukseen voi yhdistää kolmet silmä- tai aurinkolasit ja varmistaa, että kaikki näkötarpeet täytetään kaikissa tilanteissa.

–Olen innoissani tästä uudesta konseptista, sillä Instrumentarium on ollut yli sata vuotta näönhuollon edelläkävijä Suomessa. Koen jatkuvan kehityksen tärkeäksi ja haluammekin tuoda markkinoille uusia konsepteja, jotka tuovat asiakkaillemme lisäarvoa ja helppoutta näköasioista huolehtimiseen, kertoo Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttila.

Kattava näönhuolto keskiössä
Palvelusopimukseen kuuluu laajat näöntutkimuspalvelut. Optikon näöntutkimuksessa käymistä suositellaan vähintään kahden vuoden välein. Tämä ei kuitenkaan aina toteudu ja varhaisessa vaiheessa olevat silmäsairaudet tai näönheikkeneminen saattavat jäädä huomaamatta.

–Hyvä näkökyky ja terveet silmät ovat Instrulle kaiken keskiössä ja haluammekin tarjota laajat näönhuoltopalvelut kaikille sopimusasiakkaillemme edulliseen kuukausihintaan, Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttila kuvailee.

Näöntutkimuspalvelut sisältävät näkökenttätutkimuksen, silmänpohjakuvat sekä toiminnallisen näöntutkimuksen optikon suositusten mukaisesti. Jos näkö muuttuu sopimuskauden aikana, tehdään linssien vaihto veloituksetta. Sopimukseen kuuluu myös pienet korjauspalvelut.

All Inclusive palvelu on saatavilla valikoiduissa Instrumentarium myymälöissä.


Yhteystiedot:

Irene Hernberg, viestintäpäällikkö- ja vastuullisuuspäällikkö, Instru Optiikka Oy

viestinta@instru.fi

Puh: 040 662 5866

Lue lisää palvelusta: https://www.instru.fi/all-inclusive

Instru Optiikka Oy muuttaa uusiin toimitiloihin 28.9.2020

Instru Optiikka Oy:n toimisto muuttaa uusiin toimitiloihin 28.9.2020. Uusi osoite on Linnoitustie 3, 02600 Espoo. Nykyiset puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet ja laskutustiedot pysyvät ennallaan.

 

23.9.2020

 

 

Näöntarkastus onnistuu nyt vaikka kotisohvalta – Instrumentarium tuo verkkonäöntarkastuksen Suomeen

Instrumentarium tarjoaa asiakkailleen uudenlaisen mahdollisuuden silmälasimääräyksen päivittämiseen ja näöntarkkuuden tarkistamiseen verkossa. Palvelu on maksuton ja soveltuu 18–40-vuotiaille henkilöille, joilla ei ole silmäsairauksia eikä tarvetta lähi- tai moniteholaseille. Instrumentariumin optikot tarkistavat ja hyväksyvät palvelusta saadut silmälasimääräykset.

(more…)

Silmälasit saa nyt myös verkosta – Instrumentariumin ja Nissenin verkkokaupat uudistuivat

Instru Optiikka Oy:hyn kuuluva Instrumentarium avasi kesäkuun alussa silmälasien verkkokaupan ensimmäisenä Suomen suurista optisen alan ketjuista. Instru Optiikka Oy:n toisen suuren ketjun, Nissenin, verkkokaupasta silmälaseja on voinut tilata 17.6. alkaen. Alkuun verkkokaupoista on mahdollista tilata yksitehosilmälaseja. Ostoa varten tarvitaan silmälasiresepti. Jo aiemmin verkkokaupoista on voinut tilata piilolinssejä sekä aurinkolaseja ilman vahvuuksia. Verkkokauppojen palvelut laajenevat syksyllä. (more…)

Instru Optiikka Oy avaa silmälasien verkkokaupan Instrumentarium-ketjulle  

Instru Optiikka Oy:hyn kuuluva Instrumentarium avaa Suomen suurista optisen alan ketjuista ensimmäisenä silmälasien verkkokaupan. Silmälasien tilaaminen verkosta on mahdollista Instrumentarium-ketjun verkkokaupasta 3.6. alkaen. Ensimmäiset viikot keskitytään keräämään asiakkaiden kokemuksia ja hiomaan ostopolkua paremmaksi.  (more…)

Instrumentariumin ja A-katsastuksen kiertue tuo näöntutkimuksen katsastusasemille

Kiertueen aikana valikoiduissa A-katsastuksen toimipisteissä pääsee tarkastuttamaan näkönsä Instrumentariumin optikolla sillä välin, kun auto on katsastettavana.  

Instrumentariumin ja A-katsastuksen kiertue toteutetaan maaliskuun aikana neljässä kaupungissa, Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Lahdessa. 

Kiertue on osa Instrumentariumin suurempaa Koko kansan näkö ajokuntoon -kampanjaa, jonka avulla Instrumentarium haluaa herätellä ihmisiä ajattelemaan, miten suuri vaikutus näkemisellä on liikenneturvallisuuteen.   (more…)

Instrumentariumin kampanjan keulakuvana toimii oma optikko

Tuoreessa kampanjassa Instrumentariumin optikko reagoi erilaisiin näkemiseen liittyviin viraalivideoihin.

Kampanjassa Instrumentariumin oma optikko näkyy suomalaisten näkemisen asiantuntijana, joka etsii ratkaisuja arjen näkemiseen liittyviin ongelmatilanteisiin. Kampanjakonsepti jatkuu koko vuoden.

Instrumentarium on aiemminkin nostanut omia asiantuntijoitaan esiin muun muassa sosiaalisessa mediassa someoptikon liveklinikoissa ja videosarjoissa sekä natiivimainonnassa. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun omaa henkilökuntaa nostetaan näin vahvasti myös pääkampanjaan.

– Myymälöissämme on upeita ja osaavia asiantuntijoita, ja halusimme tuoda esiin heitä ja heidän persoonallisuuttaan, Instrumentariumin markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari kertoo kampanjan taustoista.

Ensimmäisissä kampanjafilmeissä näkyy optikon aitoja ja spontaaneja reaktioita viraalivideoihin, jotka liittyvät näkemisen teemoihin.

Kampanjan keulakuvana toimii Instrumentariumin Kaarinan-myymälän optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjaa varten järjestettiin valtakunnallinen casting, johon kutsuttiin Instrumentariumin omia optikkoja. Hakijoita oli kymmenittäin, ja joukosta valikoitui Dolmatoffin lisäksi asiantuntijoita, joita nostetaan esiin muussa markkinointiviestinnässä.

– Yllätyimme positiivisesti siitä, kuinka moni rohkaistui osallistumaan castingiin. Olen todella tyytyväinen valintaamme. Jos Instrumentarium henkilöityisi ihmiseen, se olisi Anne. Häneen kulminoituu piinkova asiantuntijuus, mutta samalla myös lämpö ja inhimillisyys, Rantahalvari sanoo.

Kampanja näkyy parhaillaan muun muassa tv:ssä, verkossa, radiossa, suoramarkkinoinnissa ja printtimediassa.

– Olen tosi innoissani videoista, sillä tällaista kampanjaa ei ole ennen tehty. Kuvaukset olivat hieman raskas, mutta erittäin hauska kokemus, sanoo Instrumentariumin optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjan pääsuunnittelutoimistona on Wörks Oy, tuotantoyhtiönä Lucy Loves Stories, tv-filmin ohjaajana Rane Tiukkanen ja mediatoimistona Dagmar Oy.

Esimerkki kampanjafilmistä katsottavissa TÄÄLTÄ.

 

 

Lisätiedot:

Eveliina Rantahalvari, Instrumentariumin markkinointipäällikkö, 040 661 6799, eveliina.rantahalvari@instru.fi

Instrumentariumin kampanja muistuttaa autoilijoita näön tärkeydestä

Hyvä näkö on tärkeä osa turvallista autoilua, muistuttaa Instrumentarium kampanjassaan. Kampanja näkyy tapaninpäivästä tammikuun loppuun tv:ssä, verkossa, printtimediassa, ulkomainontana, huoltoasemilla, radiossa ja sosiaalisessa mediassa.

Mainoskasvona on uutisankkurina pitkän uran tehnyt Urpo Martikainen.

– Olen käyttänyt silmälaseja koko elämäni. Olen joutunut suhtautumaan vakavasti silmien terveyteen ja pyrkinyt hoitamaan silmiä sekä huolehtimaan näkökyvystäni. Siksi kiinnostuin kampanjasta, Martikainen sanoo.

Martikainen esiintyy kampanjassa silmälaseja käyttävänä autoilijana. Mainosfimin viestinä on, että heikentynyt ja korjaamaton näkö voi olla vaaraksi liikenteessä. Hyvä näkö taas auttaa toimimaan liikenteessä turvallisemmin ja levollisin mielin.

– Liikenneturvallisuus puhuttaa joka vuosi. Turvallisuuden merkitys korostuu talvella, kun ajokelit vaihtelevat ja illat ovat pimeitä. Moni muistaa ulkoiset tekijät, kuten heijastimen ja talvirenkaat, mutta kampanjallamme haluamme herättää jokaisen ajattelemaan, mikä vaikutus näkemisellä on liikenneturvallisuuteen, sanoo Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttila.

– Teillä on monenlaisia liikkujia. Kampanjamme tavoitteena on saada ihmiset miettimään omaa vastuutaan liikenteessä ja nostaa liikennenäkeminen puheenaiheeksi. On hienoa olla tekemässä tällaista kampanjaa, ja mahtavaa että saimme Urpo Martikaisen mukaan. Tässä on hyvä paikka myös uudenvuodenlupaukselle: hoitaa omat silmät ajokuntoon, Anttila jatkaa.

Kampanjan pääsuunnittelutoimistona on Wörks Oy, mediatoimistona Dagmar Oy, tuotantoyhtiönä Cocoa Mediaproductions Oy ja tuottajana Pauliina Teirikari. Tv-mainosfilmin on ohjannut JP Siili.

Kaksi Instru Optiikan myymälää avattu kauppakeskus Rediin

Helsingin Kalasatamaan rakennettu kauppakeskus Redi avasi ovensa torstaina 20.9. Avajaisiaan juhlistivat myös Instru Optiikan myymäläverkoston uusimmat vahvistukset: Instrumentarium Redi ja Nissen Redi.

(more…)

Instru Optiikka Oy

Instru Optiikka Oy on optisen alan markkinajohtaja Suomessa ja Virossa ja osa kansainvälistä GrandVision-konsernia. Yritys toimii Suomessa Instrumentarium-, Nissen-, ja Keops-myymäläbrändeillä ja Virossa Instrumentarium-brändillä. Instru Optiikan kattava myymäläverkosto, yli sadan vuoden kokemus ja kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan yrityksen kehitykselle ja asiakaspalvelulle.

Yhteystiedot

Vaihde
puh. 0201 70 7000

Vaihteen aukioloaika 8-16
etunimi.sukunimi@instru.fi

Linnoitustie 3
02600 Espoo

 

   

   

   

© InstruOptiikka • Rekisteriseloste