Instrumentariumin ja A-katsastuksen kiertue tuo näöntutkimuksen katsastusasemille

Kiertueen aikana valikoiduissa A-katsastuksen toimipisteissä pääsee tarkastuttamaan näkönsä Instrumentariumin optikolla sillä välin, kun auto on katsastettavana.  

Instrumentariumin ja A-katsastuksen kiertue toteutetaan maaliskuun aikana neljässä kaupungissa, Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Lahdessa. 

Kiertue on osa Instrumentariumin suurempaa Koko kansan näkö ajokuntoon -kampanjaa, jonka avulla Instrumentarium haluaa herätellä ihmisiä ajattelemaan, miten suuri vaikutus näkemisellä on liikenneturvallisuuteen.   (more…)

Instrumentariumin kampanjan keulakuvana toimii oma optikko

Tuoreessa kampanjassa Instrumentariumin optikko reagoi erilaisiin näkemiseen liittyviin viraalivideoihin.

Kampanjassa Instrumentariumin oma optikko näkyy suomalaisten näkemisen asiantuntijana, joka etsii ratkaisuja arjen näkemiseen liittyviin ongelmatilanteisiin. Kampanjakonsepti jatkuu koko vuoden.

Instrumentarium on aiemminkin nostanut omia asiantuntijoitaan esiin muun muassa sosiaalisessa mediassa someoptikon liveklinikoissa ja videosarjoissa sekä natiivimainonnassa. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun omaa henkilökuntaa nostetaan näin vahvasti myös pääkampanjaan.

– Myymälöissämme on upeita ja osaavia asiantuntijoita, ja halusimme tuoda esiin heitä ja heidän persoonallisuuttaan, Instrumentariumin markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari kertoo kampanjan taustoista.

Ensimmäisissä kampanjafilmeissä näkyy optikon aitoja ja spontaaneja reaktioita viraalivideoihin, jotka liittyvät näkemisen teemoihin.

Kampanjan keulakuvana toimii Instrumentariumin Kaarinan-myymälän optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjaa varten järjestettiin valtakunnallinen casting, johon kutsuttiin Instrumentariumin omia optikkoja. Hakijoita oli kymmenittäin, ja joukosta valikoitui Dolmatoffin lisäksi asiantuntijoita, joita nostetaan esiin muussa markkinointiviestinnässä.

– Yllätyimme positiivisesti siitä, kuinka moni rohkaistui osallistumaan castingiin. Olen todella tyytyväinen valintaamme. Jos Instrumentarium henkilöityisi ihmiseen, se olisi Anne. Häneen kulminoituu piinkova asiantuntijuus, mutta samalla myös lämpö ja inhimillisyys, Rantahalvari sanoo.

Kampanja näkyy parhaillaan muun muassa tv:ssä, verkossa, radiossa, suoramarkkinoinnissa ja printtimediassa.

– Olen tosi innoissani videoista, sillä tällaista kampanjaa ei ole ennen tehty. Kuvaukset olivat hieman raskas, mutta erittäin hauska kokemus, sanoo Instrumentariumin optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjan pääsuunnittelutoimistona on Wörks Oy, tuotantoyhtiönä Lucy Loves Stories, tv-filmin ohjaajana Rane Tiukkanen ja mediatoimistona Dagmar Oy.

Esimerkki kampanjafilmistä katsottavissa TÄÄLTÄ.

 

 

Lisätiedot:

Eveliina Rantahalvari, Instrumentariumin markkinointipäällikkö, 040 661 6799, eveliina.rantahalvari@instru.fi

Instrumentariumin kampanja muistuttaa autoilijoita näön tärkeydestä

Hyvä näkö on tärkeä osa turvallista autoilua, muistuttaa Instrumentarium kampanjassaan. Kampanja näkyy tapaninpäivästä tammikuun loppuun tv:ssä, verkossa, printtimediassa, ulkomainontana, huoltoasemilla, radiossa ja sosiaalisessa mediassa.

Mainoskasvona on uutisankkurina pitkän uran tehnyt Urpo Martikainen.

– Olen käyttänyt silmälaseja koko elämäni. Olen joutunut suhtautumaan vakavasti silmien terveyteen ja pyrkinyt hoitamaan silmiä sekä huolehtimaan näkökyvystäni. Siksi kiinnostuin kampanjasta, Martikainen sanoo.

Martikainen esiintyy kampanjassa silmälaseja käyttävänä autoilijana. Mainosfimin viestinä on, että heikentynyt ja korjaamaton näkö voi olla vaaraksi liikenteessä. Hyvä näkö taas auttaa toimimaan liikenteessä turvallisemmin ja levollisin mielin.

– Liikenneturvallisuus puhuttaa joka vuosi. Turvallisuuden merkitys korostuu talvella, kun ajokelit vaihtelevat ja illat ovat pimeitä. Moni muistaa ulkoiset tekijät, kuten heijastimen ja talvirenkaat, mutta kampanjallamme haluamme herättää jokaisen ajattelemaan, mikä vaikutus näkemisellä on liikenneturvallisuuteen, sanoo Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttila.

– Teillä on monenlaisia liikkujia. Kampanjamme tavoitteena on saada ihmiset miettimään omaa vastuutaan liikenteessä ja nostaa liikennenäkeminen puheenaiheeksi. On hienoa olla tekemässä tällaista kampanjaa, ja mahtavaa että saimme Urpo Martikaisen mukaan. Tässä on hyvä paikka myös uudenvuodenlupaukselle: hoitaa omat silmät ajokuntoon, Anttila jatkaa.

Kampanjan pääsuunnittelutoimistona on Wörks Oy, mediatoimistona Dagmar Oy, tuotantoyhtiönä Cocoa Mediaproductions Oy ja tuottajana Pauliina Teirikari. Tv-mainosfilmin on ohjannut JP Siili.

Kaksi Instru Optiikan myymälää avattu kauppakeskus Rediin

Helsingin Kalasatamaan rakennettu kauppakeskus Redi avasi ovensa torstaina 20.9. Avajaisiaan juhlistivat myös Instru Optiikan myymäläverkoston uusimmat vahvistukset: Instrumentarium Redi ja Nissen Redi.

(more…)

Instru Optiikan ketjujen verkkokaupat uudistuivat

Instrumentariumin, Nissenin ja Keopsin uudistuneet verkkosivut ja verkkokaupat lanseerattiin tänä kesänä. Heinäkuun alussa julkistettiin Nissen-ketjun uusi verkkokauppa. Instrumentariumin ja Keopsin uudistetut verkkokaupat julkaistiin viime viikolla.  

(more…)

Instru Optiikalle uusi toimitusjohtaja – Pasi Anttila tuntee kuluttajabrändit

Optisen alan vähittäismyyntiyritys ja alan markkinajohtaja Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Pasi Anttila, joka siirtyy tehtävään Lantmännen Cerealialta, jossa hän on työskennellyt Head of Retail -nimikkeellä.  Anttila, 46, aloittaa toimitusjohtajana loppuvuodesta. Toimitusjohtajana vuodesta 2007 asti toiminut Catarina Fagerholm on päättänyt jättää Instru Optiikan ja keskittyä hallitustehtäviinsä. (more…)

Instru Optiikka palkitsi vuoden yrittäjäksi Savon Optiikka Oy:n Ville Nousiaisen

Savon Optiikka Oy:n yrittäjä Ville Nousiainen palkittiin Instru Optiikka Oy:n toukokuisilla yrittäjäpäivillä vuoden 2017 franchise-yrittäjäksi.  (more…)

Uusia myymälöitä Turussa ja Tampereella

Instru Optiikan myymäläverkosto laajeni viime viikolla kahdella uudella myymälällä. Turun Länsikeskukseen avattiin uusi Nissen-myymälä ja Tampereella vastavalmistuneeseen Ratinan kauppakeskukseen uusi Instrumentarium-myymälä.  (more…)

Nissen-ketju vahvistui kahdella uudella myymälällä

Instru Optiikka Oy:n myymäläverkosto on jälleen kasvanut, tällä kertaa kahdella uudella Nissen-myymälällä. Ensimmäinen uusista myymälöistä avautui helmikuun puolivälissä Imatralla. Toinen Nissen-ketjun uusista myymälöistä avasi ovensa Helsingin Arabian kauppakeskuksessa maaliskuun 1. päivä. (more…)

Uusi Instrumentarium-myymälä avattu Oulun Ideaparkissa

Instru Optiikka Oy:n yli 200 myymälän myymäläverkosto laajeni tänään uuden Instrumentarium Oulu Ideaparkin avaamisen myötä. Oulu Ideapark sijaitsee Ritaharjussa, joka on kasvava alue kymmenen kilometrin päässä Oulun keskustasta.

(more…)

Instru Optiikka Oy

Instru Optiikka Oy on optisen alan markkinajohtaja Suomessa ja Virossa ja osa kansainvälistä GrandVision-konsernia. Yritys toimii Suomessa Instrumentarium-, Nissen-, ja Keops-myymäläbrändeillä ja Virossa Instrumentarium-brändillä. Instru Optiikan kattava myymäläverkosto, yli sadan vuoden kokemus ja kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan yrityksen kehitykselle ja asiakaspalvelulle.

Yhteystiedot

Vaihde                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  puh. 0201 70 7000

Vaihteen aukioloaika 8-16
etunimi.sukunimi@instru.fi

Sinimäentie 8
02630 Espoo

 

   

   

   

© InstruOptiikka • Rekisteriseloste