Vanhemmista ihmisistä vihdoin sankareita myös markkinoinnissa

Instrumentariumin uudessa kampanjassa 60–70-vuotiaat juhlistavat rakkauden kesää luopuen myös vaatteistaan. Todellinen rakkauden kesä elettiin noin 50 vuotta sitten. On aika elää se uudestaan.

Instrumentariumin kesäkampanjan malleina nähdään 60–70-vuotiaista koostuva “jengi”, joka viettää elämänsä kesää, täynnä rakkautta ja vapautta Kaj Hyttisen vuoden 1968 “Muistan Kesän” -klassikkobiisin tahtiin. Vapautuminen näkyy mainosfilmissä myös kirjaimellisesti, sillä myös vaatteet saavat lähteä.

Ei enää pelkkinä isoäiteinä ja isoisinä

Suomalaisista jo lähes puolet (yli 47%) on yli 55-vuotiaita. Yli 65-vuotiaita suomalaisia on tällä hetkellä lähes 1,2 miljoonaa. Markkinoinnin kuvasto on kuitenkin jäänyt jälkeen muutoksessa ja mainoskuvasto koostuu usein vain parikymppisistä ihmisistä. Vanhemmille ihmisille on jätetty vain isoäidin/isän rooli. Instrumentarium haluaa olla ensimmäisten joukossa tuomassa vanhemmat ihmiset uuteen rooliin: omina yksilöinään, aktiivisina ja itsenäisinä kansalaisina.

Mummot rokkaa

Vanhempien ihmisten muuttuneesta roolista kertovat osaltaan myös erilaiset ”mummodiscot”, joissa ”twerkataan ja juodaan lonkeroa” ja muut suositut aktiviteetit, jotka aiemmin nähtiin kuuluvaksi vain nuoremmalle ikäpolvelle. Myös sosiaalisesta mediasta löytyy suosittuja hahmoja, jotka eivät mahdu perinteiseen ikäraamin mukaiseen käyttäytymismalliin.

Muutos lähtee myös emojeista

Muutos syntyy vain toiminnan ja tekojen kautta. Näin ollen pienet symbolisetkin eleet voivat osaltaan edesauttaa muutosta. Instrumentarium lanseeraa myös uudet, koko maailman käyttöön tarkoitetut vanhempaa naista ja miestä kuvaavat emojit. Perinteisen nutturamummon ja kaljun papparaisen rinnalle tuodaan nuorekkaat, positiiviset ja elämäniloiset hahmot, jotka ovat selvästi oman elämänsä sankareita.

VIDEO: Instrumentarium Rakkauden kesäale 2018

 

Lisätietoja: http://www.instru.fi/uutiset/vanhemmista-ihmisista-vihdoin-sankareita-myos-markkinoinnissa

Instru Optiikka Oy

Instru Optiikka Oy on optisen alan markkinajohtaja Suomessa ja Virossa ja osa kansainvälistä GrandVision-konsernia. Yritys toimii Suomessa Instrumentarium-, Nissen-, ja Keops-myymäläbrändeillä ja Virossa Instrumentarium-brändillä. Instru Optiikan kattava myymäläverkosto, yli sadan vuoden kokemus ja kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan yrityksen kehitykselle ja asiakaspalvelulle.

Yhteystiedot

Vaihde                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  puh. 0201 70 7000

Vaihteen aukioloaika 8-16
etunimi.sukunimi@instru.fi

Sinimäentie 8
02630 Espoo

© InstruOptiikka • Rekisteriseloste