Instrumentariumin kampanjan keulakuvana toimii oma optikko

Tuoreessa kampanjassa Instrumentariumin optikko reagoi erilaisiin näkemiseen liittyviin viraalivideoihin.

Kampanjassa Instrumentariumin oma optikko näkyy suomalaisten näkemisen asiantuntijana, joka etsii ratkaisuja arjen näkemiseen liittyviin ongelmatilanteisiin. Kampanjakonsepti jatkuu koko vuoden.

Instrumentarium on aiemminkin nostanut omia asiantuntijoitaan esiin muun muassa sosiaalisessa mediassa someoptikon liveklinikoissa ja videosarjoissa sekä natiivimainonnassa. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun omaa henkilökuntaa nostetaan näin vahvasti myös pääkampanjaan.

– Myymälöissämme on upeita ja osaavia asiantuntijoita, ja halusimme tuoda esiin heitä ja heidän persoonallisuuttaan, Instrumentariumin markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari kertoo kampanjan taustoista.

Ensimmäisissä kampanjafilmeissä näkyy optikon aitoja ja spontaaneja reaktioita viraalivideoihin, jotka liittyvät näkemisen teemoihin.

Kampanjan keulakuvana toimii Instrumentariumin Kaarinan-myymälän optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjaa varten järjestettiin valtakunnallinen casting, johon kutsuttiin Instrumentariumin omia optikkoja. Hakijoita oli kymmenittäin, ja joukosta valikoitui Dolmatoffin lisäksi asiantuntijoita, joita nostetaan esiin muussa markkinointiviestinnässä.

– Yllätyimme positiivisesti siitä, kuinka moni rohkaistui osallistumaan castingiin. Olen todella tyytyväinen valintaamme. Jos Instrumentarium henkilöityisi ihmiseen, se olisi Anne. Häneen kulminoituu piinkova asiantuntijuus, mutta samalla myös lämpö ja inhimillisyys, Rantahalvari sanoo.

Kampanja näkyy parhaillaan muun muassa tv:ssä, verkossa, radiossa, suoramarkkinoinnissa ja printtimediassa.

– Olen tosi innoissani videoista, sillä tällaista kampanjaa ei ole ennen tehty. Kuvaukset olivat hieman raskas, mutta erittäin hauska kokemus, sanoo Instrumentariumin optikko Anne Dolmatoff.

Kampanjan pääsuunnittelutoimistona on Wörks Oy, tuotantoyhtiönä Lucy Loves Stories, tv-filmin ohjaajana Rane Tiukkanen ja mediatoimistona Dagmar Oy.

Esimerkki kampanjafilmistä katsottavissa TÄÄLTÄ.

 

 

Lisätiedot:

Eveliina Rantahalvari, Instrumentariumin markkinointipäällikkö, 040 661 6799, eveliina.rantahalvari@instru.fi

Kesätöissä Instrulla: optometristiopiskelija Tomi kertoo kokemuksistaan

Myös tänä kesänä Instru Optiikalla työskenteli noin 100 kesätyöntekijää. Metropolia-ammattikorkeakoulussa optometristiksi toista vuotta opiskelevalle Tomille kesä oli toinen Instru Optiikalla. Tänä vuonna Tomi työskenteli Helsingin keskustassa Stockmann-tavaratalon myymälässä. Haastattelimme Tomia hänen kokemuksistaan: (more…)

Toimialapalkinnot jaettiin: Vuoden Optikko 2017 – Heli Karvonen

Näkemisen ja silmäterveyden toimiala NÄE ry ja Suomen Optometrian Ammattilaiset ry jakavat vuosittain Vuoden Optikko -tunnustuksen Suomessa laillistetulle optikolle, joka on vuoden aikana toiminut ansioituneesti työssään tai tehnyt merkittävän teon alan hyväksi. (more…)

Sallan kesä Instrumentariumin aurinkolasimyyjänä

Instru Optiikka työllistää vuosittain noin 100 kesätyöntekijää. Kesällä 2017 yksi heistä oli Salla, joka etsi asiakaspalvelutyötä kesäksi. Hän sai kesätyön Instrumentarium-myymälän Solaris-aurinkolasimyyjänä. Lue Sallan kertomus kesästään! (more…)

Instru Optiikka Oy

Instru Optiikka Oy on optisen alan edelläkävijä Suomessa ja Virossa sekä osa kansainvälistä EssilorLuxottica-konsernia. Yritys toimii Suomessa Instrumentarium-, Nissen-, ja Keops-myymäläbrändeillä ja Virossa Instrumentarium-brändillä. Instru Optiikan kattava myymäläverkosto, yli 130 vuoden kokemus ja kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan yrityksen kehitykselle ja asiakaspalvelulle.

Yhteystiedot

Vaihde
puh. 0201 70 7000

Vaihteen aukioloaika 8-16
etunimi.sukunimi@instru.fi

Linnoitustie 3
02600 Espoo

© InstruOptiikka • Rekisteriseloste