Uudet Ray-Ban Meta -älylasit sisältävät Meta AI:n, edistyneet ääni- ja kameraominaisuudet, suunnittelun räätälöintimahdollisuudet ja entistä laajemman jakelun Euroopassa.
Meta Platforms, Inc. ja EssilorLuxottica esittelivät vuosittaisessa Meta Connect -tapahtumassa 27.9.2023 Menlo Parkissa Kaliforniassa sekä Charenton-le-Pontissa Ranskassa seuraavan sukupolven Ray-Ban Meta -älylasit.
Uusi mallisto tarjoaa kaikkien aikojen ensimmäiset silmälasit suoratoistolla ja sisäänrakennetulla Meta AI:lla, aiempaa korkealaatuisemman kameran parannetuilla ääni- ja mikrofonijärjestelmillä yhdistettynä uudelleen suunniteltuun, intuitiivisempaan sovellukseen ja latauskoteloon.
Suoratoistotoiminnon avulla sisällöntuottajat voivat lähettää kokemuksiaan ja POV-lähetyksiä reaaliajassa, handsfree-tilassa. Se avaa uuden aitouden ja suhteellisuuden tason sisältöihin jakaen reaaliajassa materiaalia heidän silmistään. Käyttäjä voi vaihtaa silmälasien ja puhelimen kameran välillä Instagram Liveen tai Facebook Liveen jopa 30 minuutin ajan. Meta AI -tarjonta on julkaisuhetkellä saatavilla yksinomaan Yhdysvalloissa, ja käyttäjät voivat käyttää “Hey Meta” -äänikehotetta sukeltaakseen syvemmälle luovuuden hetkeen ja silmälasien ohjausominaisuuksiin. Koska sitoutuminen yksityisyyteen on edelleen tuotteen ytimessä, yritys on tehnyt tietosuoja-LED-valosta suuremman ja näkyvämmän.
Ray-Ban Meta -älylasikokoelma on ottanut harppauksen eteenpäin äänen ja kameran laadussa. Sen kamera vaihtelee 5 megapikselistä ultralaajaan 12 megapikseliin, ja ottaa korkealaatuisia valokuvia ja mukaansatempaavia 1080p-videoita pystysuunnassa. Huomaamattomissa avokorvakaiuttimissa on nyt parempi bassovaste ja kohinanvaimennus, mikä parantaa yleistä äänenlaatua. Jokaisessa parissa on viisi sisäänrakennettua mikrofonia, jotka tukevat saumatonta vaihtamista musiikin ja puhelujen välillä samalla, kun käyttäjä voi kuulla ympäristönsä ääniä ja pysyä virittyneenä ympäröivään maailmaan. Kuuntelukokemukseen sisältyy nyt bassovaste ja kohinanvaimennus, mikä parantaa yleistä äänenlaatua täydellisemmän äänikokemuksen saavuttamiseksi – olipa kyseessä sitten suosikkialbumin kuuntelu tai itse luotujen hetkien uudelleen eläminen.
“Olemme uskomattoman ylpeitä saadessamme tehdä yhteistyötä Metan kanssa rakentaaksemme tämän uuden kategorian alusta alkaen. Uusi Ray-Ban Meta -mallisto on omaa sarjaansa ominaisuuksineen, jotka eivät ole koskaan ennen mahtuneet lasien sisään. Maailma näkee sinut suosikki Wayfarer-laseissasi, kenties linsseillä, joissa on omat vahvuutesi ja Transitions-ominaisuus, jotka kulkevat päivästä toiseen. Itse kuitenkin tiedät, että lasiesi sisällä on tämä tehokas tekniikan universumi. Meta AI, suoratoisto ja järjettömän terävät ääni- ja puheluominaisuudet – kaikki hands-free”, kertoo Rocco Basilico, EssilorLuxottican puettavien tuotteiden pääjohtaja. ”Tällaista kuvittelimme, kun päätimme astua tähän tilaan. Aidosti puettava, elämää parantava tekniikka. Ja se vain paranee.”
Ray-Ban Meta -kokoelmassa on 21 tyyliä, väriä ja linssivariaatiota, jotka tarjoavat kuluttajille tehokkaan teknologian estetiikasta tai mukavuudesta tinkimättä. Ne ovat saatavilla Wayfarerissa ja Wayfarer Largessa, jotka ovat tunnistettavin kehys ja ikoni 1950-luvun jälkeen, sekä uusi tyyli Ray-Banille, Headliner, jossa on kattavampi ja yleismaailmallisempi istuvuus. Tehokkaiden linssien valikoima sisältää uusinta optista tekniikkaa ja ne sopivat yksilöllisiin tyyli- ja näkötarpeisiin. Saatavana omilla voimakkuuksilla aurinkolaseina; polarisoinnilla tai ilman, sekä kirkkailla tai tummivalla linsseillä – kaikki linssit tarjoavat edistyneen kirkkauden, mukavuuden ja suojan. Vielä laajempaa räätälöintiä varten yritys on lisännyt Ray-Ban Meta -älylasien “remiksaamisen”, jolloin valittavana on kehyksen väri, linssien valikoima ja viimeistely sekä paljon muuta, jolla on mahdollista luoda yli 130 väri- ja tyyliyhdistelmää, jotka ovat saatavilla vain Ray-Ban.comissa.
Alkaen 299 dollarin (329 EUR, 369 CAD, 299 GBP, 449 AUD) suositushinnasta Ray-Ban Meta -malliston mukana tulee klassinen kompakti ja kannettava latauskotelo, joka pitää älylasit ladattuina. Kokoelmassa on parannettu kumppanisovellus, Meta View (iOS ja Android), joka tarjoaa saumattoman tavan tuoda sisältöä. Parannetun kokemuksen ansiosta käyttäjä voi helposti jakaa sisältöä ystävien kanssa, tai mihin tahansa sosiaaliseen sovellukseen, ja liittää useita laseja puhelimeensa ja hallita niitä yhdessä paikassa.
Ray-Ban Meta-kokoelma on ostettavissa 17. lokakuuta Ray-Ban-myymälöistä, Ray-Ban.com, Meta.com sekä valikoiduilta EssilorLuxottica-jälleenmyyjiltä, mukaan lukien, mutta niihin rajoittumatta: LensCrafters, Sunglass Hut, Salmoiraghi & Viganò sekä yrityksen tukkumyynnin kautta jakeluverkosto Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Italiassa, Irlannissa, Australiassa, Kanadassa, Ranskassa, Espanjassa, Itävallassa, Belgiassa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa.
EssilorLuxottica on maailman johtava silmälasilinssien, kehysten ja aurinkolasien suunnittelija, valmistaja ja jakelija. Vuonna 2018 perustetun yrityksen tehtävänä on auttaa ihmisiä ympäri maailmaa näkemään enemmän ja olemaan enemmän vastaamalla heidän muuttuviin näönhuollon tarpeisiinsa sekä henkilökohtaisiin tyylitoiveisiinsa. EssilorLuxottica yhdistää kahden eri alan edelläkävijät – toinen on ansioitunut linssitekniikassa ja toinen ikonisten silmälasien käsityötaidossa. Yhdessä nämä muodostavat alan uudet standardit näönhuollolle ja siihen liittyvälle asiakaskokemukselle. Vaikutusvaltaiset silmälasibrändit, kuten RayBan ja Oakley, linssiteknologiabrändit, kuten Varilux ja Transitions, sekä maailmanluokan vähittäismyyntibrändit, kuten Sunglass Hut, LensCrafters, Salmoiraghi & Viganò ja GrandVision, ovat osa EssilorLuxottica-perhettä. EssilorLuxottica työllistää 190 000 työntekijää. Vuonna 2022 yhtiön liikevaihto oli 24,5 miljardia euroa. EssilorLuxottican osakkeella käydään kauppaa Euronext Paris -markkinoilla ja se sisältyy Euro Stoxx 50- ja CAC 40 -indekseihin. Lue lisää: www.essilorluxottica.com