Niels Munting on nimitetty Instru Optiikan HR-johtajaksi

Niels Munting, 47, on nimitetty Instru Optiikan Suomen ja Viron HR-johtajaksi 24.2.2020 alkaenNiels siirtyy Instru Optiikkaan GrandVisionin pääkonttorilta Amsterdamista. Hän on  työskennellyt Head of Learning and Development -tehtäväs viimeiset neljä vuotta vastaten konsernin kansainvälisestä koulutus- ja kehitysohjelmasta.  (more…)

Tero Lahti on nimitetty Instru Optiikan myyntijohtajaksi

27.2.2020

Tero Lahti, 39, on nimitetty Instru Optiikan myyntijohtajaksi 24.2.2020 alkaen. Hän vastaa Suomen omien myymälöiden myynnistä. Tero keskittyy asiakaskeskeisen myynnin kehittämiseen ja myynnin roolien ja toimintatapojen kirkastamiseen vahvistaen samalla yhteistyötä tuki- ja myymälätoimintojen välillä.

Terolla on pitkä kokemus vähittäiskaupasta ja sen johtamisesta. Viimeksi hän on toiminut vuodesta 2013 lähtien Clas Ohlsonilla muun muassa Suomen operatiivisena johtajana.

– Olen valtavan innoissani uudesta mahdollisuudesta. On kiinnostavaa päästä kehittämään Instru Optiikan myynnin tekemistä kohti ylivertaista asiakaskokemusta avoimesti yhdessä tiimini kanssa. Odotan myös paljon arvokkaita kohtaamisia ja keskusteluja myymälähenkilökunnan kanssa, Tero Lahti kertoo.

Toivotamme Teron lämpimästi tervetulleeksi johtoryhmään ja onnea uuteen tehtävään!

 

Pasi Anttila, toimitusjohtaja

Optisen alan toimialakatsaus 2018 julkaistu

Optisen alan vähittäiskaupan viime vuoden markkinaosuudet julkistettiin tiistaina 12.3. Instru Optiikka Oy jatkaa optisen alan markkinajohtajana Suomessa 35,3 %:n markkinaosuudella. Osuus laski 0,6 prosenttiyksikköä viime vuodesta.  

— Viime vuonna menetimme asiakkaita loppuvuotta kohden. Olemme nyt keskittyneet erityisesti myymälätekemiseen ja yhteistyöhön, ja alkuvuosi näyttää hyvältä. Jatkamme tätä työtä, Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttila kommentoi.  

Alalla positiiviset näkymät 

Näkemisen ja silmäterveyden toimiala kasvoi kokonaisuudessaan vuonna 2018 2,2 prosenttia, ja kokonaisliikevaihto oli 554,5 miljoonaa euroa. Toimiala koostuu optisen alan vähittäiskaupasta ja silmäterveyspalveluista. Vuonna 2018 silmäterveyspalvelut kasvoivat 3,2 prosenttia.  

Optisen alan vähittäiskaupan liikevaihto oli lähes 330 miljoonaa euroa. Suurimman tuoteryhmän, silmälasien, myynti kasvoi uuteen ennätykseen, ja myös aurinkolasikauppa kävi koko vuoden hyvin. Anttila näkee alalla paljon mahdollisuuksia kehittyä:  

— Piilolinssit sekä teknologinen kehitys laitteiden ja palveluiden osalta ovat molemmat hyviä kasvun paikkoja. Paljon mahdollisuuksia on kuitenkin myös perusasioissa. Moni elää huonon näkökyvyn kanssa tietoisesti tai tiedostamatta. On meidän tehtävämme alan ammattilaisina rohkaista kuluttajia näöntutkimuksiin ja suositella sopivia ratkaisuja erilaisiin tarpeisiin.  

Anttila arvelee myös verkkokaupan ravisuttavan markkinaa nopeammin kuin on ajateltu. Muutostarve tulee ottaa tosissaan. 

— Kuluttajien tarpeet muuttuvat. Samalla ideat ja innovaatiot liikkuvat nopeasti. Meidän on siis jatkuvasti seurattava kansainvälisiä toimijoita, opittava uutta, kokeiltava rohkeasti ja jaettava osaamista paikallisesti ja globaalisti.  

Asiakas keskiössä  

Sote-uudistuksen kaatumisesta huolimatta Anttila on luottavainen tulevaisuuteen.  

— Meillä on osaaminen ja verkosto edistää julkisen ja yksityisen sektorin toimijoiden yhteistyötä palveluiden tuottamisessa. Optikoiden ja optometristien sekä silmälääkäreiden yhteistyö toteutuu jo nyt suurimmassa osassa myymälöitä päivittäin. Tärkeää on tehdä palvelu kuluttajalle sujuvaksi ja miellyttäväksi aina palveluntarjoajan valinnasta palvelukanavaan ja yksittäiseen kohtaamiseen.  

— Asiakkaan kohtaaminen ja palvelu ovat tekijöitä, joilla voimme erottua ja joiden merkitys vain kasvaa entisestään. Asiakkaan ymmärtäminen on kaiken tekemisemme ydin, Anttila summaa. 

 

Lue NÄE ry:n tiedote TÄÄLTÄ.

Instrumentariumin ja Nissenin mainokset Voitto-kilpailun shortlistalle

Sekä Instrumentarium että Nissen-ketjun mainoselokuvat vuodelta 2018 ovat päässeet Voitto-mainoselokuvakilpailun yleisen sarjan shortlistalle.

Instrumentariumin Rakkauden kesä -filmin takana ovat mainostoimisto Wörks ja tuotantoyhtiö Directors Guild. Nissen näöntarkastuksen Tatuointifilmistä vastasivat puolestaan mainostoimisto Miltton/Cassius ja tuotantoyhtiö Mjölk.

Kilpailun voittajat julkistetaan Voitto-gaalassa maaliskuussa.

 

Katso mainosfilmit:

Instrumentarium Rakkauden kesä

Nissen Tatuointi

Instru Optiikalle uusi toimitusjohtaja – Pasi Anttila tuntee kuluttajabrändit

Optisen alan vähittäismyyntiyritys ja alan markkinajohtaja Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Pasi Anttila, joka siirtyy tehtävään Lantmännen Cerealialta, jossa hän on työskennellyt Head of Retail -nimikkeellä.  Anttila, 46, aloittaa toimitusjohtajana loppuvuodesta. Toimitusjohtajana vuodesta 2007 asti toiminut Catarina Fagerholm on päättänyt jättää Instru Optiikan ja keskittyä hallitustehtäviinsä. (more…)

Instru Optiikka Oy:n myynti kasvoi markkinoita kovemmin

Optisen alan vähittäiskaupan viime vuoden markkinaosuudet julkistettiin torstaina 15.3.2018. Markkinajohtaja Instru Optiikka Oy kasvatti markkinaosuuttaan optisen alan ketjuista eniten, +1,8 prosenttiyksikköä. Yrityksen markkinaosuus on nyt 35,9 %. (more…)

Toimialapalkinnot jaettiin: Vuoden Optikko 2017 – Heli Karvonen

Näkemisen ja silmäterveyden toimiala NÄE ry ja Suomen Optometrian Ammattilaiset ry jakavat vuosittain Vuoden Optikko -tunnustuksen Suomessa laillistetulle optikolle, joka on vuoden aikana toiminut ansioituneesti työssään tai tehnyt merkittävän teon alan hyväksi. (more…)

Kuluttajien valinta: Instrumentarium jälleen Suomen luotetuin optikkoliike

Instrumentarium on valittu Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat) vuosittain tehtävässä Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi optikkoliikkeeksi jo yhdennentoista kerran peräkkäin. Omassa kategoriassaan Instrumentarium sai 34 % maininnoista. (more…)

Instru Optiikka Oy

Instru Optiikka Oy on optisen alan markkinajohtaja Suomessa ja Virossa ja osa kansainvälistä GrandVision-konsernia. Yritys toimii Suomessa Instrumentarium-, Nissen-, ja Keops-myymäläbrändeillä ja Virossa Instrumentarium-brändillä. Instru Optiikan kattava myymäläverkosto, yli sadan vuoden kokemus ja kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan yrityksen kehitykselle ja asiakaspalvelulle.

Yhteystiedot

Vaihde                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  puh. 0201 70 7000

Vaihteen aukioloaika 8-16
etunimi.sukunimi@instru.fi

Linnoitustie 3
02600 Espoo

 

   

   

   

© InstruOptiikka • Rekisteriseloste